EditördenEDİTÖRDEN

“KUTLAMA” OYUNU PRÖMİYER YAPTI

İBB ŞEHİR TİYATROLARI’NDAN YENİ OYUN:
NOBEL ÖDÜLLÜ YAZAR HAROLD PİNTER’IN “KUTLAMA” OYUNU
PRÖMİYER YAPTI
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Şehir Tiyatroları, Harold Pinter’in yazdığı Cevat
Çapan’ın çevirdiği Yıldırım Fikret Urağ’ın yönettiği, Kutlama adlı oyunu seyirciyle
buluşturdu.

Oyun, 27 Ocak 2022 Perşembe günü Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nde ilk kez
sahnelendi.

Selamlama konuşması için sahneye çıkan oyunun çevirmeni Cevat Çapan; “Ben
çevirdiğimde bu kadar güzel değildi. Benim çevirdiğimden çok daha güzel bir şey
ortaya çıkmış. Hepsini yürekten kutluyorum” dedi.

Oyunun Yönetmeni Yıldırım Fikret Urağ konuşmasında; “15 ay bu tahtanın üstüne
çıkıp sizlere kavuşmak için ciddi mücadele verdik. Bu zorlu süreçte dirayetle yollarına
devam ettikleri için tüm ‘Kutlama’ ekibine huzurlarınızda teşekkür etmek istiyorum”
dedi.

Selamda söz alan Sahne Direktörü Ayşegül İşsever; “Bugün bir kez daha bir Pinter
oyununu sizlerle paylaşmanın keyfini yaşıyoruz. Yıldırım Hoca çok zorlu bir süreçten
bu takımla, oyuncularımızla karşınıza geldi. Bu süreçte inadıyla yönetmenime, şevki
ve iştahıyla hiçbir şekilde geri durmayan arkadaşlarıma şapka çıkarıyorum. Oyuncu
arkadaşlarıma ve yönetmene yürekten teşekkür ediyorum” dedi.
Dramaturgisini Dilek Tekintaş’ın, sahne-kostüm tasarımını Sebahat Çolakoğlu’nun,
ışık tasarımını Mahmut Özdemir’in, efekt tasarımını Harun Özdamar’ın, koreografisini
Hamit Erentürk’ün yaptığı, fotoğraflarını Nesrin Kadıoğlu’nun çektiği oyunda Can
Ertuğrul, Çağlar Polat, Erkan Sever, Gizem Akkuş, Orçun Tekelioğlu, Özgür Efe
Özyeşilpınar, Pınar Demiral, Selim Can Yalçın, Selin İşcan, Şehnaz Bölen Taftalı
rol alıyor.
Oyun Konusu

Şehrin en lüks restoranında herkesin birbirini küçümseyerek kendi varlığını yücelttiği,
ağzına geleni söylediği, evlilik, tanışma, yükselme gibi nedenlerle sözde “kutlama”
yapılan bir akşam yemeği… Kutlama, ömrü boyunca insan hakları mücadelesi vermiş,
Nobel Edebiyat Ödülü sahibi Pinter’ın son oyunu.
Oyun, 9-12 Şubat 2022 tarihleri arasında Ümraniye Sahnesi’nde.

Oyunun Yönetmeni Yıldırım Fikret Urağ’ın “Kutlama”ya Dair Görüşleri
“Kutlama”ya gelince… Onun insanları çok dost canlısı ve bizimle tanışmaya hevesli
tipler olmayabilir. Ama yine de onları tanımakta zorlanacağımızı sanmıyorum.
Biz dünyalılar tam da buraya nasıl geldiğimizi ve buradan nereye gideceğimizi pek
bilemediğimiz bir eşikte dururken, “Kutlama”nın “insan”larını “Yeni Dünya Düzeni”ni
kurgulayan ve görünmez ve/veya görünür ellerin hizmetkarları, hizmetkarlarının
hizmetkarları olarak okumakta bir beis görmedim.
Evet, sanırım doğru… Eşikteyiz!
Ama bu kez ayaklarımızın üzerinde değil de tepetaklak duruyoruz o eşikte. Sanaldan
da sanal dünyalara “arttırılmış gerçeklik” dediğimiz ve patronun devrim istediği bir
eşik mi bu?
Kendisini anmışken sözü yine hocamın, Sevda Şener’in sözleriyle bağlamak,
sahneden sizi izliyor olmamızın heyecanını belki biraz olsun yatıştırır ey seyirci:
“… dram sanatı insanın çetin durumlar karşısında sınandığı bir sanattır”